Keď je čistý e-mail prioritou

E-mailová komunikácia je jednou z najrozšírenejších služieb internetu vôbec. Väčšina z nás je denne doslova zasypávaná desiatkami správ od rôznych ľudí, pričom sa líši ich kvalita, dôležitosť či téma, ktorej sa tieto správy týkajú. Aj ten najmenej dôležitý e-mail od toho najmenej obľúbeného kolegu je však vždy akceptovateľnejší, ako takzvaný spam. Spam sú v rámci e-mailovej komunikácie nevyžiadané správy najčastejšie reklamného charakteru, o ktoré ich príjemca neprejavil žiadny záujem. Jedná sa tak o otravné texty (a obrázky), ktoré v 99% každého len znechutia. „Ako s tým teda bojovať,“ povedal si nejeden najlepší antivírus.

Ochranné programy teda do svojich funkcií začali implementovať takzvaný antispam. Jedná sa o inteligentný systém, ktorého úlohou je nevyžiadané správy, ktoré spomíname vyššie, spoľahlivo odfiltrovať a zariadiť, aby sa k vám dostali len správy, ktorým je skutočne potrebné venovať pozornosť, či už sa jedná o osobnú alebo pracovnú komunikáciu. Tieto systémy našťastie začali implementovať tiež priamo poskytovatelia e-mailov a tak už v mnohých prípadoch je ich uvedenie do činnosti otázkou stlačenia tlačidla, čo zvládne určite každý.

Blogroll